FAQ

Wat is het concept van de Daily Watch Club?

Daily Watch Club is een betrouwbare online shop voor horloges van de meest bekende fashion merken. Wij zijn al meer dan 10 jaar actief in de horloge industrie en hebben zo een groot netwerk met leveranciers opgebouwd. De modellen die wij aanbieden, worden in grote hoeveelheden ingekocht, hierdoor krijgen we een goede prijs.

Daarnaast hebben wij in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Bijenkorf of traditionele juweliers geen duur winkelpand en relatief weinig personeel. Wij verkopen namelijk exclusief online. Dit alles in combinatie met een strategie van lage marges zorgt ervoor dat wij de horloges tegen een lage prijs kunnen aanbieden.

Wij willen de meest betrouwbare online shop voor horloges worden waar je terecht kunt voor lage prijzen en een uitstekende service!

Moet ik mij inschrijven voor de Daily Watch Club?

Wij zijn gewoon een reguliere online shop voor horloges. Het is dus niet nodig om je in te schrijven of een account aan te maken wanneer je een horloge gaat bestellen.

Waarom zijn de horloges bij de Daily Watch Club zoveel goedkoper?

Wij zijn al meer dan 10 jaar actief in de horloge industrie, in die tijd hebben wij een betrouwbaar netwerk met leveranciers opgebouwd. De horloges die wij inkopen, kopen we in grote aantallen in, daardoor krijgen we een goede prijs.

Daarnaast bieden wij in tegenstelling tot juweliers of andere winkels de horloges exclusief online aan. Hierdoor hebben wij geen duur winkelpand nodig en relatief weinig personeel. Dit zorgt ervoor dat wij de horloges tegen lage prijzen aan onze klanten kunnen aanbieden.

Wij garanderen dat alle horloges die verkocht worden op Daily Watch Club 100% origineel zijn.

Hoe weet ik dat de horloges origineel en authentiek zijn?

Alle horloges die wij verkopen zijn gecontroleerd door experts die de authenticiteit meermaals hebben bevestigd. Daarnaast zijn de horloges ook op echtheid gecontroleerd door de Nederlandse douane. Wij garanderen dat alle horloges die wij verkopen 100% origineel zijn.

Wat als mijn horloge beschadigd is of een productiefout heeft?

Alle horloges die wij aanbieden hebben twee jaar garantie na aankoop. Als er iets gebeurt met een horloge binnen die periode en dit onder het garantiebeleid valt, dan kan het horloge naar ons geretourneerd worden. In de meeste gevallen zal het horloge teruggestuurd worden naar de fabrikant, deze zal het dan repareren of vervangen. Houd er rekening mee dat het sowieso een aantal weken kan duren voordat de fabrikant het horloge gerepareerd heeft. Wij kunnen helaas weinig invloed uitoefenen op dit proces. Als het niet mogelijk is om het horloge te repareren dan zullen we het vervangen of anders het aankoopbedrag retourneren.

Hoe betrouwbaar is de Daily Watch Club?

Wij vinden het belangrijk om gezien te worden als een partij die mensen kunnen vertrouwen. In tegenstelling tot andere partijen wordt alles bij ons vanuit de voorraad in Nederland geleverd, zo ben je verzekerd van een snelle verzending.

Het heeft onze hoogste prioriteit om de best mogelijke service aan te bieden. Dit heeft ervoor gezorgd dat wij 24/7 klantenservice aanbieden. We zijn te bereiken via de chat, telefoon of e-mail. Onze klantenservice beantwoordt vragen in het Nederlands en Engels.

Daarnaast zijn wij trots op het feit dat onze klanten ons beoordelen met een 9.6! Als u ervaringen van voorgaande klanten wilt lezen kunt u deze bekijken via onze review partner The Feedback Company.

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Wij willen een zo goed mogelijke service aanbieden, daarom hebben we elk horloge dat wordt aangeboden in onze online shop, op voorraad.

Bij een bestelling die plaats vindt op een werkdag voor 23.00 uur dan wordt het pakket dezelfde dag nog verzonden vanuit ons warenhuis in Nederland. Daarnaast worden er bij ons zelfs pakketten in het weekend verstuurd. Een bestelling die in het weekend voor 18.00 uur wordt geplaatst wordt op zondag verzonden. Zendingen binnen Nederland duren in de regel meestal 1 werkdag. Zendingen naar België duren 2-3 werkdagen en naar andere landen in Europa ongeveer 3-4 werkdagen.

Kan ik mijn bestelling aanpassen?

Dit is alleen mogelijk voordat het pakket opgestuurd wordt. Als het pakket al verwerkt is door onze logistieke centrum dan zijn er geen verdere aanpassingen mogelijk.

Indien u een fout heeft gemaakt qua adresgegevens, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op en we zullen kijken of we dit nog kunnen aanpassen.

Wat als mijn pakket onderweg kwijt raakt?

Onze pakketten worden geleverd in meer dan 99% van de gevallen. Mocht er toch wat gebeuren, contacteer ons dan zo snel mogelijk en wij zullen er werk van maken en met een gepaste oplossing komen.

Heeft mijn pakket een tracking nummer?

Ja, dit wordt via de mail toegestuurd als het pakket verzonden is. Dit nummer kan gebruikt worden om de status van de verzending in te zien.

In sommige gevallen komt het tracking nummer in uw ongewenste mailbox binnen. Indien u geen tracking nummer heeft ontvangen, nemen dan even contact met ons op, dan sturen we deze handmatig door.

 

Rekenen jullie verzendkosten?

Wij willen niet alleen concurreren op prijs maar ook op service. Daarom bieden wij vanaf heden gratis verzending aan binnen Nederland en België!

Moet ik zelf de verzendkosten betalen als ik een pakket wil retourneren?

Ja, als je een bestelling wilt retourneren ben je zelf verantwoordelijk voor eventuele verzendkosten naar ons logistieke centrum in Nederland.

Welk postbedrijf wordt gebruikt voor het versturen van mijn pakket?

Dit verschilt per land, in de meeste gevallen zal het nationale postbedrijf gebruikt worden.

Nederland: Post NL
Frankrijk: Colissimo
België: BE Post

Staat jouw land hier niet bij en wil je weten welk postbedrijf wordt gebruikt, contact ons dan direct.

Naar welke landen verzend de Daily Watch Club pakketten?

De Daily Watch Club verzendt producten naar Nederland en België, verzending naar deze landen is gratis. Het is tevens mogelijk om pakketten naar andere landen te verzenden maar hier zitten extra kosten aan verbonden. Contacteer ons om erachter te komen wat deze extra kosten zijn.

Welke betaalmethoden bieden jullie aan?

Wij bieden alle bekende betaalmethoden aan: Maestro, Visa, Master Card, iDeal (NL), PayPal, vooraf overmaken, MisterCash (BE) en Belfius Pay Button (BE) en sinds kort zelfs AfterPay, wat het mogelijk maakt om pas te betalen nadat een bestelling ontvangen is.

Wat is jullie retourbeleid?

Elk nieuw product kan binnen 30 dagen na aankoop geretourneerd worden. De klant is verantwoordelijk voor de verzendkosten. Als ons logistieke centrum het geretourneerde product in goede staat ontvangen heeft, dan maken we het aankoopbedrag zo snel mogelijk over. Het product kan geretourneerd worden naar:

PUPS fulfilment / Daily Watch Club
Mijkenbroek 48
4824 AC Breda
Nederland

Wat is jullie garantiebeleid?

Het kan altijd het geval zijn dat er wat mis is met het horloge net na aankoop of na gebruik. Wij staan 7 dagen in de week voor jullie klaar om een zo goed mogelijke service te bieden. Dat wij de horloges met hoge kortingen aanbieden, betekent niet dat je geen service van ons mag verwachten. Er zijn twee type garanties. In de wet staat dat een product deugdelijk moet zijn, dit betekent dat een product moet doen wat je er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Mocht er tijdens de garantieperiode iets gebeuren met het horloge, neem dan contact op met ons, wij zullen voor iedere situatie beoordelen of dit binnen de garantie valt. Als iets binnen de garantie valt dan heeft u recht op een reparatie of een nieuw exemplaar. Wij zullen op basis van de staat van het model kijken of het horloge gerepareerd wordt of dat er een nieuw exemplaar opgestuurd zal worden.

Naast de wettelijke garantie bestaat er ook fabrieksgarantie. Alle horloges die wij aanbieden hebben een fabrieksgarantie van 24 maanden op het uurwerk.

De volgende gevallen zijn uitgesloten van fabrieksgarantie:

  • Batterij (tot 3 maanden na aankoop zullen wij dit vergoeden)
  • Glas
  • Wijzers/index/logo
  • Kroon
  • Horlogeband (tot 3 maanden na aankoop zullen wij dit repareren)
  • Verkleuring
  • Waterschade
  • Steentjes op het horloge (tot 3 maanden na aankoop zullen wij dit repareren)

Wij kunnen ons als horlogeliefhebber ook verplaatsen in de klant en snappen dat de garanties bepaald door de leveranciers niet in alle gevallen aan de verwachtingen van klanten zullen voldoen. Daarom proberen wij samen altijd opzoek te gaan naar een goede oplossing. Op basis hiervan hebben we besloten om tevens reparaties uit te laten voeren indien een defect niet onder garantie valt. Dit doen wij bij een externe en erkende horloge reparateur.

Let op, wij voeren de reparaties niet uit vanuit een winstoogmerk maar om extra service aan klanten te bieden indien een horloge niet onder garantie gemaakt kan worden. Daarom repareren wij alleen horloges die bij ons zijn aangekocht. Voor de verzending heen en terug zullen wij een label toesturen die kan worden uitgeprint en op de doos geplakt kan worden. De kosten hiervan bedragen €15 voor verzending naar ons + verzending terug naar de klant. Hierbij horen de volgende indicatieve prijzen voor de reparaties:

  • Horlogeband repareren: €15 + €15 (verzending heen en terug)
  • Sluiting repareren: €15 + €15 (verzending heen en terug)
  • Wijzers terugzetten: €15 + €15 (verzending heen en terug)
  • Kroon repareren (behoud van kroon): €20 + €15 (verzending heen en terug)
  • Batterij vervangen: €10 + €15 (verzending heen en terug)
  • Steentjes terug plaatsen: €15 + €15 (verzending heen en terug)

De daadwerkelijke kosten kunnen van de bovengenoemde prijzen afwijken omdat elk geval anders is. Mochten er nieuwe onderdelen nodig zijn dan zal de prijs hoger uitvallen omdat deze onderdelen ingekocht moeten worden. Wij zullen nooit een hoger bedrag vragen zonder dit van tevoren te overleggen. Alle prijzen hierboven zijn inclusief 21% btw.

 

Is het mogelijk om een horloge eerst te passen?

Op ons kantooradres ligt geen voorraad. Dit wordt namelijk verstuurd vanuit een logistieke partner in Nederland. Daarom is het niet mogelijk om van tevoren langs te komen om een horloge te passen.

Wij bieden wel met AfterPay de mogelijkheid om eerst het horloge binnen te krijgen voordat deze betaald dient te worden. Mocht een horloge niet naar wens zijn dan kan deze binnen 30 dagen altijd geretourneerd worden.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Op ons kantooradres ligt geen voorraad. Dit ligt bij onze logistieke partner, hierdoor is het jammer genoeg niet mogelijk om een bestelling af te halen.

0