Het kan altijd het geval zijn dat er wat mis is met het horloge net na aankoop of na gebruik. Wij staan 7 dagen in de week voor jullie klaar om een zo goed mogelijke service te bieden. Dat wij de horloges met hoge kortingen aanbieden, betekent niet dat je geen service van ons mag verwachten. Er zijn twee type garanties. In de wet staat dat een product deugdelijk moet zijn, dit betekent dat een product moet doen wat je er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Mocht er tijdens de garantieperiode iets gebeuren met het horloge, neem dan contact op met ons, wij zullen voor iedere situatie beoordelen of dit binnen de garantie valt. Als iets binnen de garantie valt dan heeft u recht op een reparatie of een nieuw exemplaar. Wij zullen op basis van de staat van het model kijken of het horloge gerepareerd wordt of dat er een nieuw exemplaar opgestuurd zal worden.

Naast de wettelijke garantie bestaat er ook fabrieksgarantie. Alle horloges die wij aanbieden hebben een fabrieksgarantie van 24 maanden op het uurwerk.

De volgende gevallen zijn uitgesloten van fabrieksgarantie:

  • Batterij (tot 3 maanden na aankoop zullen wij dit vergoeden)
  • Glas
  • Wijzers/index/logo
  • Kroon
  • Horlogeband (tot 3 maanden na aankoop zullen wij dit repareren)
  • Verkleuring
  • Waterschade
  • Steentjes op het horloge (tot 3 maanden na aankoop zullen wij dit repareren)

Wij kunnen ons als horlogeliefhebber ook verplaatsen in de klant en snappen dat de garanties bepaald door de leveranciers niet in alle gevallen aan de verwachtingen van klanten zullen voldoen. Daarom proberen wij samen altijd opzoek te gaan naar een goede oplossing. Op basis hiervan hebben we besloten om tevens reparaties uit te laten voeren indien een defect niet onder garantie valt. Dit doen wij bij een externe en erkende horloge reparateur.

Let op, wij voeren de reparaties niet uit vanuit een winstoogmerk maar om extra service aan klanten te bieden indien een horloge niet onder garantie gemaakt kan worden. Daarom repareren wij alleen horloges die bij ons zijn aangekocht. Voor de verzending heen en terug zullen wij een label toesturen die kan worden uitgeprint en op de doos geplakt kan worden. De kosten hiervan bedragen €15 voor verzending naar ons + verzending terug naar de klant. Hierbij horen de volgende indicatieve prijzen voor de reparaties:

  • Horlogeband repareren: €15 + €15 (verzending heen en terug)
  • Sluiting repareren: €15 + €15 (verzending heen en terug)
  • Wijzers terugzetten: €15 + €15 (verzending heen en terug)
  • Kroon repareren (behoud van kroon): €20 + €15 (verzending heen en terug)
  • Batterij vervangen: €10 + €15 (verzending heen en terug)
  • Steentjes terug plaatsen: €15 + €15 (verzending heen en terug)

De daadwerkelijke kosten kunnen van de bovengenoemde prijzen afwijken omdat elk geval anders is. Mochten er nieuwe onderdelen nodig zijn dan zal de prijs hoger uitvallen omdat deze onderdelen ingekocht moeten worden. Wij zullen nooit een hoger bedrag vragen zonder dit van tevoren te overleggen. Alle prijzen hierboven zijn inclusief 21% btw.

0